Hieronder treft de meest gestelde vragen over het plaatsen van een vacature, het aanmaken van een CV of het solliciteren. Er is ook een speciale pagina met uitleg over het plaatsen van een vacature beschikbaar.

Is het plaatsten van een vacature gratis?

Voor het plaatsen van een vacature rekenen we een financiële bijdrage. Beveiliging Nieuws werkt samen met Indeed, Trovit, Banen.nl en LinkedIn. Daarnaast staat uw vacature in onze dagelijkse nieuwsbrief en communiceren we nieuwe vacatures via ons Twitter account @beveiliging en de andere websites in ons netwerk. Met Beveiliging Nieuws heeft u een enorm groot bereik. Er zijn geen kosten verbonden aan het plaatsen van een CV of registratie op de website. Tarieven voor het plaatsen van een vacature, zoeken in CV’s als CV agent en of een voordelig abonnement treft u hier.

Mag ik als werkgever de CV’s bekijken?

Ja dat mag. Om in de CV’s te kunnen zoeken heeft u een speciaal account nodig. We vragen evenals voor het plaatsen van een vacature een financiële bijdrage hiervoor. U kunt deze bestellen en even later kunt u zoeken in alle actuele CV’s. Voor gebruikers van een vacature account zijn er mogelijkheden voor combinatiekorting. Ook hebben we regelmatig speciale acties, informeer geheel vrijblijvend naar de mogelijkheden.

Kan ik meerdere vacatures plaatsen?

Ja, met een vacature account u kunt tot 3 vacatures tegelijkertijd plaatsen. Ook is het mogelijk om zonder een account een- of meerdere vacatures te plaatsen. Heeft u nog geen ervaring met ons, neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie. Ook hebben we regelmatig speciale acties.

Mijn vacature is niet zichtbaar

Er is een speciale pagina beschikbaar met uitleg over het aanbieden van een vacature. Een aangeboden vacature wordt eerst door de redactie beoordeeld. U krijgt bericht van ons zodra deze in de vacaturebank is opgenomen. Heeft u binnen 24 uur niets van ons vernomen, neem dan gerust contact met ons op om te informeren naar de status.

Kan ik zowel een vacature plaatsen als solliciteren?

Ja, u kunt via uw account zowel een vacature plaatsen als solliciteren na het invullen van uw CV. Uw account is echter een persoonlijk account. Door een koppeling te maken met een bedrijf, kunt u namens dat bedrijf een vacature aanbieden aan de redactie. Na goedkeuring wordt de vacature dan geplaatst.

Hoe verwijder ik een vacature?

Het is mogelijk om een sluitingsdatum op te geven bij het plaatsen van een vacature. Deze verdwijnt dan vanzelf van de site. Ook kunt u deze zelf verwijderen door nadat u bent ingelogd rechts bovenin te klikken op account en daarna “mijn vacatures” te kiezen. Daar ziet u een overzicht van de door u geplaatste vacatures, daarna kunt u bij de specifieke vacature op de link  “Markeer vervuld” of “Verwijder ]. Bij het verwijderen van een vacature, verwijderd u ook de ingezonden sollicitaties. Het is dus belangrijk dat u deze eerst afhandelt voordat u een vacature verwijderd.

CV maken en solliciteren

 

Wat gebeurt er met mijn gegevens?

In het kort: We gebruiken uw gegevens voor de website om u goed van dienst te kunnen zijn en zullen deze niet aan anderen verstrekken. Het uitgebreide antwoord over uw privacy staat hier.

Kan iedereen mijn gegevens bekijken?

Nee, dit is alleen mogelijk voor de werkgever van de vacature waarop u heeft gesolliciteerd. Ook is het mogelijk om uw CV te publiceren, daarmee maakt u de gegevens in uw CV inzichtelijk voor werkgevers. Ze kunnen dan contact met u opnemen. Let op dat u dan geen gegevens deelt of in uw CV zet waarvan u niet wilt dat anderen (onbekenden) deze zien. Bij twijfel kunt u deze gegevens beter achterwege laten en in een later stadium aan het betreffende bedrijf verstrekken wanneer u persoonlijk contact heeft met dat bedrijf. Om uw CV niet te publiceren gaat u rechts bovenin naar “account” en dan naar “Mijn CV’s“. Daarna klikt u bij de betreffende CV op “Verbergen”. De link verandert dan in “Publiceren” en uw CV is onzichtbaar voor anderen geworden.

Is mijn CV openbaar?

In principe is uw CV niet openbaar, maar u kunt zich voorstellen in de huidige digitale wereld dat het eenvoudig is om gegevens door te sturen of te delen met anderen. Houd hier rekening mee bij het invullen van de gegevens in uw CV. Het openen van de CV is echter wel beveiligd en kan niet zomaar door iedereen geopend worden. U kunt eventueel de toegang tot uw CV uitzetten zoals hierboven omschreven.

Kan ik meerdere CV’s gebruiken?

Ja, u kunt meerdere CV’s aanmaken en gebruiken. Per CV kunt u kiezen of deze openbaar is, of dat u deze privé wil houden. Het is niet mogelijk om met een CV die niet gepubliceerd is te solliciteren, u kunt deze na het solliciteren wel direct weer uitzetten. De werkgever ontvangt met uw sollicitatie namelijk een kopie van deze gegevens per e-mail.

Wie kan mijn CV inzien?

Indien uw CV gepubliceerd is, dient u er rekening mee te houden dat de gegevens in deze CV voor werkgevers zichtbaar zijn. Ook is het mogelijk dat werkgevers contact met u opnemen en dat kan best handig zijn. Wilt u dit niet, verberg dan uw CV zoals hiervoor omschreven.

Ik kan niet inloggen

Indien u het wachtwoord bent vergeten, kunt u deze via deze pagina vernieuwen. Vul uw gebruikersnaam of indien u deze ook niet weet uw e-mail adres is en klik op “wachtwoord opnieuw instellen”. Binnen enkele ogenblikken treft u in uw mailbox een e-mail met daarin een link naar onze website. Deze klikt u aan en vervolgens kunt u een nieuw wachtwoord opgeven.

Kan ik mijn inlognaam wijzigen?

inloggenOm technische redenen is de inlognaam is niet te wijzigen. Alle andere instellingen kunt u wel wijzigen. Indien dit om wat voor reden dan ook problemen geeft, dient u een nieuw account aan te maken, u kunt dan de naam kiezen die u wenst. Het is echter niet mogelijk om voor beide accounts hetzelfde e-mail adres te kiezen. Indien u het huidige e-mail adres wilt gebruiken voor uw nieuwe account dan dient u het e-mail adres van uw huidige account eerst te wijzigen in een ander adres.

Ook is het mogelijk om eenvoudig via LinkedIn, Google of Facebook in te loggen. Mocht dit problemen geven, dan komt dat doordat het e-mail adres van dat netwerk ook in gebruik is op een account dat u al bij ons heeft. We kunnen dit eenvoudig voor u oplossen, hiervoor kunt u contact met ons opnemen, we helpen u graag.

Moet ik uitloggen?

De beveiliging van het met wachtwoord beschermde gedeelte vindt plaats door gebruik te maken van cookies. Dit is veelal een standaard functionaliteit van de browser. Het is belangrijk om te weten dat de browser je wachtwoord onthoudt. De enige en juiste manier om te zorgen dat niet iemand anders bij jouw gegevens kan, is door op uitloggen te klikken en daarna de browser te sluiten als je klaar bent.

Hoe kan ik een CV maken en solliciteren?

Om te solliciteren dient u een CV aan te maken of gebruik te maken van solliciteren via LinkedIn. Voor een CV moet u ingelogd zijn, daarna gaat u rechts bovenin naar “account” en dan naar “CV+“. Vul de gegevens in die u wilt delen met een werkgever en klik onderaan op opslaan. Nadat uw CV is opgeslagen, kunt u solliciteren. Het is ook mogelijk om een bijlage toe te voegen of een foto te plaatsen in uw CV.

Waarom hoor ik niets op mijn sollicitatie?

Iedere aanbieder van een vacature via onze website heeft de mogelijkheid om via de website te reageren op een specifieke sollicitatie. Geen bedrijf is hetzelfde. Indien u nog niets vernomen heeft dan heeft de werkgever helaas deze moeite (nog) niet genomen om te reageren op uw sollicitatie.

Ik heb een vraag die hier niet bij staat

Al uw vragen, opmerkingen, suggesties en andere reacties zijn van harte welkom. Schroom niet om contact met ons op te nemen, we helpen u graag. Voor contact met ons kunt u gebruik maken van het reactieformulier.

Gedeeld